21
cze 2012

Fanpage na Facebooku

Fanpage na Facebooku

Facebook stał się synonimem mediów społecznościowych. Firmy chcące zaistnieć w najpopularniejszym serwisie społecznościowym w Polsce i na świecie, który gości już ponad 7 milionów Polaków, korzystają z tego medium komunikacyjnego, aby nawiązać silne relacje ze swoimi klientami.

Według Deloitte, firmy w Polsce na działalności powiązanej z Facebookiem mogły zarobić w 2011 roku nawet 200 mln euro. Faktem jest, że Facebook silnie oddziaływuje na gospodarkę, a firmy mogą przy jego pomocy efektywnie poszerzać swój zasięg, budując oddane społeczności wokół wartości wyznawanych przez firmę. Facebook to w końcu bardzo sprawna platforma poleceń, których nieprzerwany strumień wytwarzany jest organicznie w trakcie korzystania z serwisu przez co kumuluje ogromny potencjał dotarcia do ludzi, ale i pozyskania ich uwagi na dłużej niż billboard czy reklama w telewizji.

Komunikacja na Facebooku

Wraz ze wzrostem popularności Facebooka zmienił się sposób komunikacji między ludźmi, a co za tym idzie zmienił się również sposób w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami. Dzięki Facebookowi firmy zyskują nową, spersonifikowaną „twarz”, swoistą wirtualną tożsamość, dzięki której w naturalny sposób mogą wchodzić w interakcję – wręcz w sferze osobistej – z odbiorcami. Wzmacnia to relacje, które są podstawą udanego biznesu. Alter ego w postaci wirtualnej tożsamości firmy budują poprzez swoje strony na Facebooku, tak zwane fanpage.

Czym jest fanpage?

Fanpage czyli Strona Fanów na Facebooku jest wirtualnym miejscem zrzeszającym ludzi pod wspólną banderą firmy, marki i/lub produktu. Od strony technicznej fanpage to publiczna strona internetowa widoczna w sieci oraz indeksowana przez wyszukiwarki internetowe.

Kim tak naprawdę jest fan? Fan to człowiek, użytkownik Facebooka. Osoba, która poprzez polubienie fanpage’a staje się dobrowolnym odbiorcą treści na nim emitowanych, które lądują na Tablicy fana.

W ten sposób fan jest jednym z uczestników społeczności identyfikowanej poprzez markę, którą polubił. W związku z tym fanpage to przede wszystkim miejsce nawiązywania relacji z ludźmi zainteresowanymi firmą lub jej produktami stąd ilość fanów oraz poziom ich zaangażowania w życie fanpage’a jest realnym kapitałem przyczyniającym się do budowy wartości firmy. To w końcu miejsce konstruowania lojalności klienta skupionego na wirtualnej tożsamości Firmy, dzięki czemu komunikuje się z nią jak z człowiekiem, a nie instytucją.

Strona Fanów składa się z wielu konfigurowalnych komponentów, które można dostosowywać do własnych potrzeb i składać „jak klocki”. Wszystko po to, aby jak najlepiej komunikować się z Fanami, zachęcać ich do interakcji, dzięki której informacja o firmie, marce i/lub produkcie w naturalny sposób rozchodzi się w sieci społecznościowej docierając metodą naturalnych poleceń do znajomych fanów danej firmy, a nawet w bardziej odległe – globalne – zakątki sieci społecznościowej.

Na Facebooku każdy użytkownik jest jak megafon, dzięki któremu jego głos jest słyszany przez jego znajomych.

Dzięki tak skutecznemu mechanizmowi rozprzestrzeniania informacji na Facebooku nawet jednoosobowa firma w Polsce może wytworzyć przekaz dostrzegalny zarówno w Warszawie jak i w Nowym Yorku.

Źródło: www.webhosting.pl,   Wojciech Szywalski

All rights reserved. PR-POINT