9
Kwi 2012

5 korzyści zewnętrznego PR

5 korzyści zewnętrznego PR

Oto pięć podstawowych korzyści z zatrudnienia profesjonalisty PR (konsultanta lub agencji):

1. Budowanie relacji. Kluczem do sukcesu w każdej działalności biznesowej jest tworzenie i rozwijanie solidnych relacji nie tylko z klientami, ale także z inwestorami, kontrahentami i pracownikami. Wewnętrzny dział public relations zwykle znakomicie radzi sobie z zarządzaniem relacjami z klientami i kontrahentami. Dużo trudniej idzie mu z pracownikami. Zewnętrzna agencja korzysta w przywileju bezstronnego partnera, mając na uwadze jedynie interesy organizacji.

2. Właściwe zarządzanie kampanią PR. Niezręcznie skonstruowane i źle prowadzone kampanie public relations są główną przyczyną porażek programów PR. Przeładowane reklamowymi komunikatami „informacje” prasowe, źle dobrane media, brak konsekwencji w działaniu… Pierwsze wrażenie na długo pozostaje w pamięci. Postaraj się, żeby było jak najlepsze.

3. Kontakty medialne. Większość agencji public relations współpracując na co dzień z mediami wyrabia sobie dobre zawodowe kontakty. Długoletnie relacje budują atmosferę lepszego zrozumienia potrzeb dziennikarzy i oczekiwań praktyków PR. Powiem to inaczej… Kiedy do drzwi dziennikarza puka agencja PR, on wie z kim ma do czynienia. Dlaczego nie masz tego wykorzystać?

4. Usługi kryzysowe. Agencja public relations wyciąga Cię z kłopotów kiedy wybucha kryzys. Eksperci PR mają doświadczenie w zarządzaniu skandalami, aferami i komunikacji kryzysowej. Informacje prasowe i konferencje prasowe mogą uratować reputację po warunkiem, że są przygotowane zgodnie z zasadami sztuki zarządzania kryzysem.

5. Wydajność i skuteczność. Agencje PR współpracują z mediami codziennie. Znają ich mocne i słabe strony. Wiedzą do kogo dzwonić, kiedy i przede wszystkim JAK rozmawiać z dziennikarzem. Oczywiście możesz zdobyć tę wiedzę i doświadczenie samodzielnie, ale ja mam w zwyczaju mówić klientom, „Rób to na czym znasz się najlepiej, pozwól, żeby inni robili tak samo i razem osiągnięcie sukces, każdy w swojej dziedzinie.”

autor: Bogusław Feliszek, Specjalista ds. PR

All rights reserved. PR-POINT